onsdag 22 juni 2016

Finland = Suomi

Äntligen blev det av . Jag , mamma och syrran har pratat om att hälsa på släkten i Finland i några år.
Dom var där för ca 3 år sen , men då kunde jag inte följa med . P.ga  jobbet. Min semester var slut.Mamma har en morbror ( bror till min mormor ) som vi fick bo hos .Iaf i deras gamla hus som idag är till försäljning. Det blev bara över en helg vi var där .Kom fredag och åkte hem söndag.
Lördag passade vi på och fara till tomten och hälsa på =)
När vi väl var där så shoppade vi lite på Iittala och Marimekko . Och jag lovar vi gjorde fynd , fast det kostade ju också.Det är inte alltid man får komma i en butik där det varan som dom  säljer de märken som butiken står för =)




Poolcirkeln ( Linjen 














Fullastad bil

Mitt fynd 

Väskan kommer från Marimekko 


( kolla in länken) Marimekko



Glasen kommer från Iittala ( Essence heter serien)

Finns i vitvins och rödvinsglas ,
ölglas, dricksglas mm.

( kolla in länken ) Essence

Sen så passade vi på och träffa andra släktingar över lite fika  , med lite foton och gamla minnen 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar