måndag 9 juli 2012

Äntligen så kom den

värmen med sol och sköna kvällar..





Det enda som är problem för min del,det är att jag varken kan bada eller sol p.ga av min nya tatuering...Den ska läka 2 veckor till innan jag kan ta av mej tröjan för sol och lite bad..känns lite tråkigt då det är såna här fina och varma dagar...

Men jag har ialla fall varit ute i solen och jobbat på med lite projekt-Jag har målat en hylla och en skåp som står ute på vår balkong.Kan ju tillägga att hyllan blev inte bra målat,,för den gick inte så bra och "rengöra " från den gamla behandlingen ( vad det nu må vara)....Och skåpen ,,den hade blivit rejält vind pinad från all typ av väder =).....Men det ska ju bara vara ute......


(våran balkong)

Det är inte bara jag som sliter hårt på gården,det gör även ♥
Han har rivit en vägg av gammal slipers som hade fullt av myror i sig..(inte konstigt att man kunde hitta sådana i huset)
Vi ska göra om kring poolen.Nu finns det bara gamla träiga trall som man får fina stickor av =(
Men det är ett jobb som heter duga.Vi kan inte ta bort allt,för vi ska ha folk hos oss under PDOL....

Det har blivit nya plantor ,gjort en blombänk som höll ta knäcken av mej.Trots det fina vädret så värker det  kroppen och jag har fått problem med min hö.arm.Men det är bara bita åt och tro det går över....




Så vi jobbar på när vi har tid =) 
Vi röjer också i källaren av gamla ting som vi försöker sälja på loppis.Och nu har vi varit där föra andra gången.Men det blev inte lika mycket sålt.Fast det som inte blir sålt skickar vi till Reprisen eller Röda Korset
Och mer finns det att sälja......=)

***

I scrapbookingen har jag provat något nytt......



Att färglägga Resistant Canavas
Det var jätte kul och inspirerande......



Här är fjärilen färglagd med glimmer mist =)


(japp en ny LO )
=)



Ett Grattis kort


Den här är färglagd med

.Jag gned in färgen ( med kritan) och sen sprayade jag på med lite vatten och gned ut så den skulle färgas hela fjärilen..och sen torka jag av den med vanligt papper,,,


ibland glömmer man av vad man har i sin "gömmor"
Hittade dessa pärlor som är med bokstäver som var bland det första jag köpte när jag började scrapa 


De här söta stämpeln kommer från ett stort företag som säljer all möjlig pyssel =)


Nä nu loggar jag ut för att ta den dans med penseln i detta goa  väder...

ha det gott....

4 kommentarer:

  1. Vad fint det blev på balkongen . Och så fina kort du har gjort, Du är jätte duktig, Kram ,Mamma.

    SvaraRadera
  2. Det där med stickor är inte kul, varken för barnet eller hans mamma då det blev såååå omständigt :-)

    Hör av mig så kommer vi över och kikar på skridskorna.

    Kram
    /Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör så Lisa.Vi ska nog stå igen på lördag,men det är bara koma hit till oss
      Kram

      Radera
  3. Det ska regna rätt mkt på lördag så jag hoppar det, kommer förbi hemma hos er. Hans fötter är 18,5 cm iaf.

    Kram

    SvaraRadera