fredag 17 maj 2013

Besök av brandkåren

Igår var det Torsdag och vi fick besök av brandkåren =)
Nä ,egentligen så var det jag som hade beställ ett jobb av dom =)
Vi har  flera år pratat om att fixa slänten på baksidan av gården,men det har aldrig blivit av.
Det har vuxit vilt av lupiner,ormbunkar och annat smått och gott.

Så vi bestämde oss att vi gör det enkelt,även om det kostar,så var det värt det.
så då kom dom igår.




I priset ingick försäkring,tankbil och frivilliga som gjorde det.
Vi el rättare sagt dom hade tur med vädret,sol ute,men det blåste.
Vinden for från grannen upp mot vårat hus,det såg man var askan landade =( 
På min bil =/

Men dom har ju kunskap och det gick snabbt ( kan jag tycka) så var dom klar.
sen bjöd jag dom på kaffe i den sköna solen.
För det tyckte jag dom var värd,även om jag måste betala för deras tjänst

'♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar