söndag 1 juli 2012

Skönt att snart är

det över denna helg.Under helgen har det varit PSG,Pite Summer games i fotboll för ungdommar.Det är inte lika stort som Gothia Cupen som är i Gbg,men den växer ..iår var det visst kring 800 lag....
Vi bor nära en av fotbollasplanera som är under bruk denna helg....Och ibland är det en enda kaos .Tyvärr så måste man köra just den vägen för att ta sej in till stan eller in till landet.För många glömmer att när man kör över bron så är du på en av Svergies största öar....det finns bara 3 broar över hit,och 2 av dom är inne i stan....Ön heter Pitholmen.....den 3,dje är vid havsbadet..och dit är det några kilometer....

Många kan tycka det är en tjusning att staden lever upp under denna helg.Visst kan det vara så,,men inte trafikmässigt....
Idag var det nära jag skulle krocka 3 gånger under en sträcka på 50 meter.....För att folk parkerar hur som helst,och speciellt vid utfarten av Statoil och parkeringen till forbollsplanen...
Idag var det bl.a en husbil som plockerade infarten där en bil med husvagn kom ut och hade jag inte bromsat (körde sakta) hade jag klipp gaveln på husvagnet....
Tydligen så finns det inga parkerings regler då det gäller PSG....
Eller så är dom för slapphänta och orkar inte kolla alla felparkerade bilar....

Ialla fall så har det både varit kalas och konfirmation i veckan.Och som vanligt gjorde jag korten till detta evenmang =)

Syster fyllde år och hade önskat sej en present från kemaix,,och naturligtvis snäll som man är  ( hehe) så fick hon det....
Det var en lykta som gick i grönt..och då gick kortet i samma nyasn



mamma hade också beställt ett och den gick i blått,grönt och vitt =)



Och i helgen hade min syster dotter sin konfirmation.
Det blev både ett kort och paket som gick i samma färger



Inne i paketet fanns det en berlock från Tomas Sabo....Månadssten för Januari



***

Nu har hela Juni månad gott och än har vi inte haft en riktig varm och skön dag,,har solen visat sej då har det blåst....
Jag har heller inte tagit årets första bad ( för min del) p.ga det är så himla kallt....
Men än är hoppet inte slut,den 16 juli börjar jag min semester och är ledig 6 veckor =)
Nice..
dår får man hoppas på att solen och värmen kommer

**

1 kommentar:

  1. Ledig i 6 veckor, du slår mig :-)

    Nu ska du se att värmen kommer (håller tummarna iaf).

    Kram

    SvaraRadera