söndag 22 februari 2015

Falun och backhoppning

Just nu pågår det VM i skidor i Falun ,bla backhoppning , Det är ju inget man har missat ,för det är ju på teven hela dagarna =)
Det jag ska berätta om är backen i Falun. Som barn ,el ska vi säga ungdom,så var man ju klistrad framför tv,n om fredagskvällarna. För man ville ju inte missa Familjen Macahan .
Nu visar dom ju serien på en av kanalerna ,men man glömmer ju av det mellan varven,samma är det ju med Lilla huset på prärien .
När jag var 15 år så var jag nere i Dalarna hos min kompis ,som brukade komma upp varje sommar ,för hennes mormor kom från samma by som där jag bodde i.

I alla fall så var jag och hon och några kompisar till henne ner till Falun ,för vi skulle se Vargtass.
Vi åkte från Hedemora till Falun och vid backen för backhoppning där var scenen .Tror att idag är den på en annan plats , vet inte säkert.

Denna Vargtass var ju en av rollfigurerna i Familjen Macahan . Indianen som alla tonåringar blev kär i. Bl.a jag =) Ni kan tänka er vilken upplevelse det var från en som kom  från norra delen av Sverige.
Han hade gjort en skiva ,och om jag inte minns fel så hade jag köpt den,el köpte den på plats.
Men nu var ju detta för 35 år sen. Så minnet är  ju inte det bästa =) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar