tisdag 26 juni 2012

Midsommar 2012


(midnattsolen skiner över fjällen)



I år bestämde vi oss att fara upp till stugan med mamma och pappa för att fira midsommar.Och naturligtvis ville barnen mina följa med.Stora  var där redan samma år som hon föddes för att fira midsommar.Lillan minns jag inte hur det var hennes första midsommar...





  (vy från stugans altan)



Vi hade verkligen tur med vädret,sol sken och det var blå himmel när vi kom och så var det till på söndag natt.Då kom det lite regn.Myggen hade inte heller kommit,men under helgen dök de upp =(
 Fy vilka plågoandar dessa flygfän är....Själv har jag klarat mej från några myggbett,men inte alla.

Jag är inte den som besväras av dom om dom bitit mej,men det kan jag inte säga om min sambo.Han får en riktig klåda och kliar sönder sej....

Vi var ju naturligtvis och fiskade redan samma dag som vi kom,och några fina öringar fick vi,som vi rökte till frukost dagen efter.En del hamnade i frysen för att eventuellt skänkas bort till anhöriga.För vi har ju familjemedlemmar som hatar fisk....och vi fick en hel del....




Vi åta goss och myset mellan fisketurerna ...och lördag natt satt jag och min sambo ute till klockan var halv 2 ...smuttade på lite vin och pratade om ditten och datten....Trots att dessa flygfän kommit,men det finns ju så bra medel som håller dom borta från sej =)





Denna bild togs vid 22.30 tiden på kvällen.Det är den fördelen vi har uppe i norr.solen går aldrig ner under en del av sommaren....


1 kommentar:

  1. Skönt att komma bort ett tag och ni verkar ha haft en bra midsommar ❤
    Kram

    SvaraRadera