söndag 17 juni 2012

Loppis

För första gången i mitt liv har jag och hjärtat stått på loppis i badhusparken i Piteå
Vi plockade ihop en massa olika saker,det var dockor,böcker,hockey grejer mm till försäljning...
och vi fick mycket sålt......








Dotra min och hennes pojkvän hade också med sej lite saker och fick ihop en liten slant....
Dom har ju inte sparat lika mycket som det vi har gjort,även fått ärva vissa saker som vi nu vill bli av med....

Fast visst,vissa saker blev ju inte sålda för vi var ju som sagt var inte ensamma på parken =)

 ♥
 Kan berätta en episod av det som hände,som gjort mej så glad och jag lovar,jag var inte ensammen om att se lyckan i ett barns ögon




Jag hade en barbie med en stor sjöhäst som hon satt på..
Flickan fick syn på den och frågade sin pappa..
-Hur mycket kostar den..??
-100 kr svara pappan. ....
-Hur  mycket  har jag ....??
-20 kr svara han...
Såg hur besviken hon blev...
Så jag frågade
 -Vill du ha den..??
.-Ja...!!
-Då får du den för 20 kr...
Ett stort leende och glad tjej gav mej 20..



Sen kom det en mamma och pappa med en flicka på ca 4 år...fick se barbie slottet med tillbehör
Funderade ett tag.....det var till salu för 300 kr
Men jag sa m n vill köpa det får ni det för 200 kr
och dom köpte det....
Flickan blev helt salig...



Lyckan att se barns ögon tindra ikapp med solen...
är minst lika lyckligt för mej ......
än de pengar jag inte fick..


1 kommentar:

  1. Jag har stått och sålt på loppis några gånger. Jag gillar det eftersom mitt "skräp" kommer till glädje och nytta hos någon annan. Barn ögon som tindrar är fantastiskt att se! :) //Helena

    SvaraRadera