fredag 23 mars 2012

Intensiv dag

var igår.Tror jag var inte hemma så många timmar under dagen.En snabb sväng hem för att rasta hunden ,käka sen iväg igen.Började med att hälsa på min mormor,eftersom mamma och pappa är uppe i fjällen och tittar till stugan =) (Vill också dit)

Sen hem skjutsa dotter med pojkvän och titta på olika lägenheter.Ibland önskar jag att jag bodde i en.Huset vi bor i finns det jämnt så mycket projekt och mycket måsten att jag börjar bli less.
Eller så är det saker som går sönder och hela tiden är det stora utgifter.
Många tror att gubben min tjänar bra med pengar eftersom han är företagare och att han har så många bra möjligheter....Men så fel ni har.Han är mer fast än någon som är anställd.Lönen är inte mer än om man jobbar heltid som kommunarbetare.....som jobbar skift.Som företagare så ska man se till att sitt företag tjänar på jobben och inte att man tjänar för att man äger det.

Jag fick hela tiden höra -Du som har en karl som är företagare måste väl ha pengar.Då säger jag bara -Det är företaget som äger pengarna och han tar ut en lön som han är värd.

Nåja ut med skiten ,jag är bara så less att höra så mycket skitsnack av allt och alla.Har man inte varit egen så vet man inget heller....Ett annat ex,,vi har varje sommar 2 veckor semester och jag fått höra,,men han kan väl ta ledigt när du är det,,men serru det fungerar inte så i byggbranschen...Så vi beslutade att göra lite ändringar ,men om det kommer att fungera.Det vete tusan =)


Ialla fall så var jag på hockey igår kväll.Fick fara ensamen eftersom ♥ var i Stockholm....
MSSK damer spelade mot Brynäs damer...Vilken match och naturligt så vann MSSK....



♥ Det blev publikrekord för Damhockeyn 1618 personer.....♥


(Bilden kommer från Piteå-Tidningen)

3 kommentarer:

  1. Svenska avundsjukan kommer man aldrig ifrån tyvärr men bry dig inte om det (fast det kan vara svårt för sårad blir man).

    Kram
    /Lisa

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att måsta "försvara" eller förklara för folk hur ens privata ekonomi ser ut :( Att man inte kan sko sig på företagets bekostnad eller flacka runt i ledighet är ju inte nåt som kommer per automatik bara för att man bedriver eget! Däremot kommer ett ansvar och engagemang som många anställda slipper!
    Kram på dig ❤

    SvaraRadera
  3. Hmm, kom ett "inte" för mkt i meningen med att sko sig på företagets bekostnad men du förstår nog hur jag menar ändå ;)
    Kram igen!

    SvaraRadera