tisdag 31 juli 2012

Fortfarande

semester och vädret är det lite si och så med.Kunde ju ha varit mer sol än en bara massa kladdig värme ,så man fick solbada mågan ( som far säger =) ...)
Idag händer det verkligen saker Piteå-Energi är här och gräver upp för att fixa denna eländiga strömkabel som strular för oss..och sen läser jag om mej själv i Piteå-Tidningen...ha ha Eller rättare sagt en vän på Fb uppmärksammar mej om detta..

Piteå-Tidningen

Tänk att det är 40 år sen det hände och jag minns än idag om olyckan.Jag vägrade åka ambulans och grät mellan det jag svimmade av den kraftiga smällen som  gjorde att jag flög upp i luften och gjorde en volt ner i diket,där dom hittade mej.Mannen som körde bilen hade alldeles för bråttom och jag gjorde det misstaget att jag gick över vägen bakom bussen som jag åkte med,för vi skulle äta middag....

Jag fick en rejäl hjärnskakning,skrubbsår på benet och ett stort blåmärke på höften där bilen tog...Men jag låg inte länge på Piteå Lasarett...2 dagar =)

Nog om detta....

Igår blev jag invigd på bilbingo i sällskap av mina döttrar =) Inte för att någon av barnen gjort det förr,men dom hade hört talas om det =) Det blev i alla fall ingen vinst men lycka för dom som vann 20 000 kr...Det skulle inte sitta illa =)...

Idag har jag tänk sjunka in i lite pyssel...Törs inte starta någon tvätt eller något annat om dom drar strömmen för oss....Man får vara glad över att det blir gjort....=)


Lite bilder från sommaren i Gautosjö...



Stugan med gäst stuga,utedass och garage


Utsikten från bron.....


Leo njuter av fjällen...han får springa omkring ,nosa och bara va  ♥


En till som njuter ♥


När vi kom hem blommade vår fina Jasminbuske och luktade jätte gott...


Jasminblomma


 Ha en bra dag 




1 kommentar:

  1. Men stackars den lilla 7-åringen, kram :-)

    Bilbingo är roligt och att pyssla, jag längtar tills Zack blir lite äldre så att jag får pyssla "ifred". Han vill alltid också pyssla när jag ska göra det (oftast iaf).

    Du får så gärna komma ner och hälsa på oss, i morgon ska vi gå på Pride och se massa schlager - guuuu vad kul :-)

    Kram

    SvaraRadera