tisdag 1 maj 2012

1 Maj

Valborgsmässoftonen kom och gick förbi omärkt.Förutom då att gubben var och fixade och dona inför kanalsimmet-Kanalsimmet firar 31 år i år.Enligt PT så var det första gången år 1982...
Hum...kan inte riktigt minnas det ,men det var nog så.Det året gick jag ut Gymnasium...Gu vad länge sen =) Inte för man minns så mycket,det var inte lika mycket ståhej som det är nu =)

Ialla fall så blev det som det alltid brukar bli,jag stannar hemma.Har aldrig någon att följa med och se simmet,förra året hjälpte jag till ,stekte parisare (korv i bröd) alltså....



bilden är gammal


 

 
I år hade någon roat sej med att måla på banderollen som hängde över gång och cykelbron från Strömnäs till BadhusParken







Många tycker det var roligt och denna ordvits,men det var inte så roligt för dom som arrangerar simmet.PSDK är en idellförening som inte tar betalt för att få man ur huset en sån kväll som valborgs så för dom blir det en kostnad om någon förstör den.Det har hänt den har blivit sönderklippt,bränt upp eller stulits....Varför,det förstår jag inte...








**************************************




Idag är det iallafall 1 Maj och min farmor skulle ha fyllt 102 år idag






(Grattis farmor Valborg )






Idag  fick jag  upp ett il då jag såg vi hade ett gammal filpaket som "gick " ut igår så jag bakade lite filbullar....





Det är inte ofta det händer att jag bakar så nu slog jag till och det blev några bullar.
Det är fortfarande kvar en del av dagen så nu skall jag röja undan,städa lite och kanske pyssla...beror på om jag hinner innan kvällsjobb...

Tänk vad energi man får av solen =)

Monika






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar