måndag 11 mars 2013

Nytt igen

I brist på annat roligt ( väntade på ett samtal från doktorn) Så fixade jag bloggen igen.
Bilden ni ser är min ugglor från Lagerhaus




Den lilla ugglan hittade i Lagerhaus butiken i Luleå.
dom är verkligen eftertraktade lyktor,finns i många olika storlekar.
Förr kunde man beställa dom via nätet,men nu är dom slut där.Och som tur var så har jag en systerdotter som bor i Stockholm,som fixade den stora åt mej.



*



För ett tag sen fick jag göra ett kort till en som fyllde 18 år.
Man behöver ju inte säga vad hennes intresse är,det syns ju klart och tydligt =)
Inne i kortet hade jag lagt in en dikt.

Till dig som blivit myndig


Nu är det upp till dig,
nu får du själv bestämma
vart du ska resa bort
och vad du kallar hemma.

Du väljer dina vägar,
kan göra vad du vill.
Ja, även då du väljer
att vänta lite till.

Hur man vill ha sitt liv
är inte lätt att veta.
Så därför finns det tid
att testa och att leta.

Så många möjligheter
att säga ja och nej…
Så minns att alltid lyssna
till rösten inom dig.

- av Siv Andersson

*







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar