tisdag 14 november 2017

Långt mellan

inläggen på min blogg. Sist jag skrev så skulle vi ( ett gäng ) till Krakow , Polen.
Det var en inresan resa , med blandade känslor.
Vi gjorde besök på ett slott  Wawel slottet som härstammar från 1500 talet.Där fanns det också en katedral .





Vid Katedralen fanns det en memorial/staty  över den Polska Påven 





Sen blev det ett besök på saltgruvan  Wieliczka ,men den hoppade jag över. Hade hört att den var långt ner och att man skulle åka nån typ av hiss upp . Jag som är höjdrädd stod över. Och tur det sa sambon som for.
Som tur hade han med sig kameran och tog lite bilder. men alla blev inte bra , så här kommer några av dom som iaf an kan se något på ;-)




Vad jag har fattat så är detta gjort i salt .

Sen var vi på det stora fina torget och intog oss en måltid och tittade lite på hästarna som lunkade förbi ,med sina fina vagnar.


Nu såg man inte så mkt hur torget såg ut p.ga alla småhus där dom hade försäljning.
egentligen så är det en marknadsplats som heter Stare Miasto





Sen gjorde vi besök på andra platser. Sånt jag inte tänker kommentera om.
Jag blev illa berörd .Men jag rekommenderar verkligen en resa till Polen / Krakow .
rent och fint och mkt kultur ( som jag gillar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar